Tuesday, December 20, 2016

#015

salam

harini menulis lagi.

cara aku, nak luah sebenarnya dengan menulis walaupun vocab aku tak bagus.
tak tahu kenapa. tapi ini memang aku suka buat.
tapi tak suka dengan diarai.
aku luah dalam blog.
hahaha. (kenapa blog? tak takut ke orang baca?)
tak takut pun. sebab aku yakin takdenya yang datang nak membaca. i bukan blogger pemes mcm fatin suhana, fatin liyana, dena bahrain yuyu zulaikha semua tu.

this is the medium fr me to express my feeling, mood or someting related to myself.

actually, it is as guidance for me in future.

kalau rasa salah langkah ke?

definitely, aku akan buka blog and akan baca the past post.

itu pun kalau masih ada umur in future.

********************************************************************************

okay, proceed to my tujuan awal aku nak post ni.

bila refleks diri balik, memang banyak kekurangan. telalu banyak, kalau senaraikan, tunjukkan flaws sendiri, nanti kata buka aib sendiri kan. so biar aku pendam apa flaws aku yang banyak.

tadi, aku terbaca status kat fb, do not compare yourself with others.

lepas baca post tu, aku automatically compared myself with y friends.
( haaa. see, one of my flaws i reveal kan)

kat Uni ni aku xde ramai sahabat, tapi kenaln ramai.

ada yang waktu susah senang. ada yang waktu senan. haaa memacam kan?

okay, insan insan yang aku rapat ni, semua punya peribadi yang baik. memang terbaik. tapi bila berdiri dengan diorang aku rasa aku paling rendah (low self-esteem)

why?

bcs they are really, really really excellence, perfect. most of their attitude, im adore it.seriously.

kan best kalau dikurniakan apa yang mereka ada. hahaha. aku tak pernah jeles dengan kelebihan mereka. cuma aku rasa, mcm aku ni ibarat rumput yang tumbuh tep jalan. haaa. camtu je.

tapi takpe. semua yang allah cipta ada kelebihan dan kekurangan. allah tak menciptakan sesuatu tanpa sebab kan?

sesungguhnya allah maha pengasih maha penyayang.

dan nikmat manakah yang kau dustakan?

done.

dah nak final. moga kau lebih rajin ye penulis dan pembaca. allah takkan turunkan reward kalau kau takde usaha. penting usaha. :)

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger